Rola e-mailingów...

Rozmowa z Przemysławem Rusieckim (AnoMail.pl)

Pyt.: Czy rola e-mailingów zmniejsza się, stabilizuje, rośnie?

Odp.: Moim zdaniem widać tendencje wzrostową. Coraz więcej firm sięga po tę formę promocji upatrując w niej możliwość rozwoju firmy a w szczególności szansę na zdobycie nowych klientów lub podtrzymanie kontaktów z obecnymi. Wśród mikro i małych przedsiębiorstw mailing reklamowy stanowi obok pozycjonowania oraz reklamy AdWords jedno z podstawowych narzędzi promocji firmy. Jeżeli nie najważniejsze narzędzie to przynajmniej najbardziej efektywne kosztowo i dające w określonych warunkach największą skuteczność. Z najnowszych badań przeprowadzonych przez jednego z wiodących dostawców systemu do e-mail marketingu wynika, że 60% firm wykorzystuje e-mail marketing w swojej działalności. Co oznacza wzrost o 11% w stosunku do roku poprzedniego.

Pyt.: Jakie tendencje daje się zaobserwować na rynku ofert tej branży?

Odp.: Większość właścicieli firm uważa, że dzięki e-mail marketingowi można osiągnąć wymierne korzyści, wśród których wyróżniamy poprawę kontaktów z klientami, wzrost liczby odwiedzin witryny internetowej i co najważniejsze wzrost sprzedaży. Na rynku oprogramowania do e-mail marketingu konkurencja jest bardzo duża. Dostępnych jest wiele systemów w tym kilka ciekawych rozwiązań rodzimej produkcji. Konkurencja wymusza zmianę modelów płatności za użytkowanie tych systemów, co przekłada się z kolei na spadek cen, dzięki czemu nawet mali przedsiębiorcy coraz częściej sięgają po rozwiązania do e-mail marketingu.

Pyt.:  Na jakie bariery/ograniczenia natrafiają firmy korzystające z tej formy promocji?

Odp.: Podstawowym ograniczeniem dla firm, które stawiają pierwsze kroki w e-mail marketingu jest brak własnej bazy adresowej lub znikoma jej wielkość przy jednoczesnej chęci dotarcia z ofertą do jak największej grupy odbiorców. W związku z tym firmy kupują bazy adresowe pochodzące z niepewnych źródeł i wpadają w pułapkę, jaką jest trafienie na czarne listy nadawców spamu. Ponadto wiele osób realizujących masowe wysyłki nie ma podstawowej wiedzy na temat zasad e-mail marketingu i dlatego w pełni nie wykorzystują tej formy promocji lub popełniają błędy, które rzutują na powodzenie kampanii mailingowych.

Pyt.: Czy łatwo je będzie przekroczyć?

Odp.: Przy odrobinie zaangażowania ze strony osób wysyłających mass mailingi można bez problemu zdobyć podstawową wiedzę z zakresu zasad e-mail marketingu oraz tego w jaki sposób budować własne bazy adresowe a potem realizować przy ich pomocy skuteczne akcje mailingowe.

 

Rozmawiał Wiesław Bełz (Konferencje w Domenie Silesia)

 

Patronaty

 

 

 

 

 



 

 

 


 

 

 


 

 

 


O nas

pix Marketing Maestry sp. z o.o. powstało w 2001 roku. Obok innej działalności,  od 2006 organizuje konferencje poświecone tematyce informatycznej, marketingowej i zarządczej.  Są one sygnowane nazwami: ISO-Silesia, ISO-Poland, IT-Medica.Silesia, IT-Medica Poland, ERP Silesia, Telekom Silesia, Sec-Info Silesia, EOD Silesia, Zasoby Ludzkie Silesia, Projektory Silesia i inne.

Kontakt


Marketing Maestry sp.z o.o. 
ul. PCK 10/1 
40-057 Katowice

tel.: (32) 733-42-78

fax: (32) 700-03-13
biuro@maestry.com.pl

www.konferencje.maestry.pl